zondag 4 november 2012

Newburyport MA & Plum Island

Zonder van plan te zijn om vandaag op stap te gaan, hebben we deze ochtend na een vlug ontbijt, toch maar besloten om nog wat USA te verkennen. Omdat ik wel zin had om naar de zee te gaan, hebben we lukraak gekozen voor een dorpje. Ik zag in mijn reisboekje van New England, en Newburyport werd het.
Na een uur en half rijden, kwamen we toe in dit pittoreske dorp, We wandelden het dorp door, dat mij erg aan Portsmouth deed denken, de "town village" leek er erg op, alsook door het water rondom ons. Op de middag gingen we eten in een Italiaans restaurantje dat "Oregon" heette. Jim had er een pizza gegeten en vond hem de beste tot nu toe, voor mij een Penne met meatballs. Buiten dat ik en Owen ons eten later kregen dan Jim en Faye, was het er wel lekker en tof. We wandelden nog een eindje verder langs het water tot we aan de haven kwamen en naar de boten hebben gekeken die aan land stonden om te overwinteren. Dan pas zie je hoe groot sommige van die boten zijn. Owen vond dat wel heel leuk. Omdat het ondertussen al een uur of 4 in de namiddag werd, besloten we om naar Plum Island nog te rijden, dat was maar een 10tal minuutjes verder. Toen we er aankwamen, begon de zon al onder te gaan. Plum Island is een schiereiland en als je door de lange boulevard rijdt, zie je langs elke kant van de weg 1 rij huizen en dan is er al terug water, hier heeft elk huis dus zicht op het water. Wat moet dat zalig zijn! We maakten een lange wandeling aan het strand. We kwamen heel wat mensen tegen met honden, en ik zag al in Faye's ogen hoeveel ze zelf een hond mist. Er lagen hier en daar wel wat dingen die aangespoeld waren, waarschijnlijk door de storm Sandy van vorige week.
Plots werd het wel heel vlug donker en ik dacht even dat we in problemen gingen komen om onze weg niet meer terug te vinden als we ons niet zouden haasten... Dit was weer een zalig dagje met een echt vakantiegevoel.















1 opmerking:

  1. zeer mooie streek,ook schone foto's van jullie.
    jullie zijn dat gewoon he van zulke afstanden af te leggen,voor ons zou dat al zeer zeer ver zijn,wij zijn naar Nieuwpoort geweest(zelf niet moeten rijden hoor)en we vonden het al ver.
    het is wijs dat we de mooie plaatsen door jullie ook kunnen bezoeken van thuis uit,het is daar overal waar jullie al geweest zijn mooi zulle.
    nog een leuke dag,gr.M.W.

    BeantwoordenVerwijderen