maandag 19 november 2012

Een boek maken met Owen

Owen zit in Kindergarden, dat staat gelijk aan de derde kleuterklas in België. Al vind ik wel dat ze hier vroeger moeten starten met leren en lijkt het meer op een eerste leerjaar uit België. Dit jaar moet hij het ganse alfabet kennen, 48 woorden kunnen lezen en schrijven en dan heb ik het nog niet eens over het rekenen.
Omdat Owen de traditionele manier van letter aanleren niet leuk vindt, zoek ik allerlei manieren om hem te stimuleren, zodat hij toch intresse krijgt.
Vandaag zijn we gestart met een boek maken. Ik laat hem voor de pc zitten en hij moet de lettertjes zoeken die ik zeg en de woordjes vormen. Vandaag is de eerste bladzijde van zijn boek gemaakt met tekeningen erbij. Ik ben van plan om elke dag een blad te maken met hem met een zinnetje of 2.

Zo start zijn verhaal;

I am Owen.
I want a dog and a little cat and a rabbit.


Gelukkig doet grote zus  Faye het hier zo goed op school en kan ik mij nu vooral met Owen bezig houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten