maandag 12 maart 2012

molenkouter 24

Deze middag hadden we onze 2de afspraak in verband met de verkoop van ons huis. De eerste was met een immobiliënkantoor, maar achteraf hebben we zoveel slechts ervan gehoord dat we geen zin meer hebben om met een immobiliënkantoor aan de slag te gaan. Daarom vandaag een bezoek aan de notaris uit Berlare. Na een kort gesprek, deelde hij mee dat hij een kijkje wilde komen nemen, en we stonden dan ook versteld dat hij dit direct wilde doen. "Binnen 10 minuten" zei hij. Nu wist ik dat mijn altijd opruimende karakter, goed van pas ging komen en ik dacht direct aan dat Jim deze morgen nog zei dat ik precies een lente schoonmaak begonnen was. 10 minuten later stond hij inderdaad al aan de deur. Aan zijn gelaatsuitdrukkingen kon je echt niets aflezen. Een "hmm" gromde hij soms eens. Na een half uur als een echte verkoopster, ons huis aan te prijzen, ging hij eindelijk zitten. Want die man kon ik met moeite volgen met van hier naar daar te lopen. Het was grappig, hij leek enorm in de ban van zijn fotocamera. En toonde dan ook met veel plezier, hoe zijn foto's beter uitkomen, dan gewone foto's en hij had gelijk. Want we dus vermoeden, werd werkelijkheid. Volgens hem is ons huis meer waard dan wat de makelaar zei. Waarschijnlijk is dit puur omdat de makelaar een vaste vergoeding vroegen om het te verkopen, dus wat maakt het hen dan nog uit voor hoeveel ze het verkopen en een notaris vraagt eigenlijk bijna niks, dus hij heeft dan ook geen voordelen, uit het te hoog aanprijzen van ons huis. Het was weer een leerrijke dag dus. We zijn de postenveloppen ook gaan halen in de post, maar Berlare zou Berlare niet zijn, zonder morgen nog eens terug te moeten, want de stickers voor de aangetekende zendingen zijn op. De laatste 2 had ze al op andere enveloppen gekleefd voor ons. Want ook thuis heb ik een grote papierhandel af te werken voor we vertrekken en daar heb ik de laatste weken in mijn ziekteverlof echt wel van geprofiteerd. En dat ga ik dan nu nog wat doen, wat verder rusten, want na zo een drukke dag begin ik mijn voetje echt wel te voelen...

1 opmerking: