woensdag 27 maart 2013

papierwerk

De laatste dagen zit ik al constant tussen de papieren. Het voelt bijna aan als een halftijdse kantoor job. De belastingen hier in de USA moeten gedaan worden en ook al wordt dit door PWC gedaan voor ons via Jim's werk, alle documenten en vooral veel informatie moeten wij hen verschaffen. Een hoop vragen waar we zelf geen antwoorden op weten. In België ging dit allemaal vanzelf en nu moeten we zelf veel uitpluizen.
Ten tweede de aankoop van het huis. Het heen en weer bellen naar de advocaten van Barrister, voor de "title" van ons huis te laten schijven, wat we ook zelf moeten regelen. Alle papierwerk voor de aankoop van het huis, je staat echt versteld, alles wordt op papier gezet en moet getekend en gescand worden. Omdat ik ook overal zeg dat we expats zijn, krijgen we enorm veel informatie door, zodat we zeker niks over het hoofd zien. Onze agente Judy is echt een grote hulp. Ik weet niet wat ik zou doen zonder haar. Gelukkig zegt zij, stap voor stap tot in het kleinste detail wat ik moet doen en waar en bij wie. Derde punt,  is ook de "greencard" procedure gestart en moeten we daar ook weer tal van papieren doorgeven, aanvragen, opzoeken. Het lijkt wel of ik constant wel voor 1 van die 3 dingen bezig ben. Er is toch een groot verschil in hoe alles in België geregeld wordt met hier. Hier moet je bv. op voorhand al je verzekering afsluiten voor je huis.
De inspectie is gelukkig goed verlopen en we hebben alles heel goed gedocumenteerd doorgekregen. Zelfs de oplossingen en hoe we kleine zaken kunnen oplossen staat erin. Niet enkel wat moet vervangen worden, maar ook wat aangewezen is. Het is dan ook voor een deel een oud huis, dus daar zijn ook de meeste werken nodig. Al bij al valt het goed mee, maar sommige dingen gaan we wel direct aanpakken. Ik kijk er al naar uit om alles te regelen en in te richten eenmaal we erin zitten. Het schrikt nu wel wat af dat we niet zoveel tijd zullen hebben om te verhuizen, maar ik weet dat ik alles wel goed zal plannen en alles vlotjes zal verlopen... Zo ben ik nu eenmaal...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten