zondag 23 september 2012

weer een fun en druk weekend

Onze weekends zitten hier altijd goed vol, het leuke hier is dat we volop van het weekend kunnen genieten, omdat ik al het werk in de week kan doen en de kids hun hobby's kunnen doen na school in de week, omdat school vroeger gedaan is dan in Belgiƫ. Op zaterdag hebben we wel voor het eerst, en dat was al nodig, naar het "dump" geweest om ons vuilnis weg te doen van 2 maand. Gelukkig is dat met de pickup geen probleem :) Het is er een heel goed systeem waar je niet telkens trappen op moet om je vuil weg te gooien en er is een heel goed recyclage systeem; want dat vind ik wel heel belangrijk.
Daarna zijn we naar het Amherst Ciderfest geweest. Dit was een leuke namiddag voor de kids, met pompoen versieren, spelletjes, zelf cider maken, muziek en een hooiwagen tocht voor de velden.

Op zaterdagavond, ben ik alleen, want we hebben nog geen babysitter gevonden, naar mijn eerste country bal geweest in de US. Het had een trage start, en ik was nogal onwennig in het begin omdat Charlotte, mijn "vriendin" er nog niet was. Gelukkig waren een toch enkele zielen die mij een stoel presenteerden, en zo maakte ik kennis met enkelen, waar ik nog niet tegen had kunnen spreken. Een uurtje later kwam Charlotte toe en toen was ik wat meer op mijn gemak. Het is wel terug erg wennen, want van veel dansen, komt er niet van in huis. Veel dansen hier zijn nieuw en ook al zijn ze poepsimpel, om daar elke dans tussen gaan staan, zonder de passen te kennen, zo "brave" ben ik nu ook weer niet. Maar de zangeres Angela West, was niet slecht en aangenaam om naar te luisteren.

Vandaag hebben we dan het weekend afgesloten met een trip naar Meredith NH, een tip van Ariane en Peader, die er vorige week geweest waren. Het is een klein leuk stadje aan het water van Winnepesaukee Lake met een aantal antiekwinkeltjes, een watervalletje en leuke restaurantjes aan het water. En vooral heel mooie zichten!



1 opmerking:

  1. Allez, je begint er precies toch al een beetje uw weg te vinden, stilletjes aan zal alles wel in orde komen, hoe is het eigenlijk met Jimmy?
    groetjes Emilienne & jef

    BeantwoordenVerwijderen